mac's studio fix fluid /// review

Har spenderat en heldag på erikslunds shoppingcenter i Västerås och hittat några riktigt fina pärlor. Vet att några av er brukar uppskatta att se inlägg med kläder och smink, och ni som inte gillar det får blunda en stund och scrolla ner. Tänkte först berätta att jag köpt en ny foundation. Egentligen för dyr. Men tanken är väl att det ska bli en sådan där foundation jag kan ha när jag vill känna mig extra fin! (Känn hur rättfärdigandet verkligen fungerar!) Eftersom jag inte vill slänga iväg mina pengar gjorde jag min research och bestämde mig tillslut för att prova MAC's studio fix fluid spf 15 (i färgen nw15). Vi börjar med de positiva sakerna;

+ Den känns riktigt skön på huden.
+ Den täcker otroligt bra (halv till heltäckande) och den går även att bygga flera lager med, beroende på hur mycket man behöver täcka.
+ Den är dryg. Behövs inte mycket alls.
+ Det är solskyddsfaktor 15 i den. Toppen!

Tyvärr finns det en del dåliga saker också...

- Flaskan kommer med skruvkork, vilket är ganska kladdigt. Jag beställde en pump till flaskan som fungerar fint. Det enda problemet är att det inte finns en kork till själva pumpen, utan bara ett litet "skydd". Skulle inte våga lägga med den i väskan t. ex, med risk för att skyddet ska trilla av och kladda ner andra saker som ligger i väskan.
- Pumpen kostar 65 kr, och då är den som sagt inte ens med en kork...
- Jag har ganska ljus hy, och denna färgen är egentligen för mörk. (Färgerna går från 15-58.) Denna är alltså den ljusaste med varm ton, och den blir lite för orange. Synd.
- Dyr. 260 kr (utan pump).


Summa kardemumma!
Tror inte jag kommer köpa denna igen, då jag tycker det är otroligt viktigt att hitta rätt nyans och priset är lite väl högt. Jag fortsätter jakten!

Kommentarer
Phelicia säger:

Du kan köpa i.d. BareMinerals, den har jag! :) Fast alltså, ja den är dyr som fan(över 400) - men min LILLA burk har räckt över ett och ett halvt år och det är länge. Dom har jättebra färger tycker jag :)

2012-01-05 | 17:24:28
Bloggadress: http://phelicias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback