the last race

Hej. Åh, jag har så himla länge känt att jag inte har lust med någonting överhuvudtaget. Jag höll inte i kameran på många veckor, ritade eller målade inte, spelade inte gitarr (och sjöng inte ens i duschen!) alls och slutade blogga. Jag var trött på allt. Mest trött på mig själv och alldeles för många negativa tankar tog plats uppe i hjärnkontoret. Jag raderade bloggen som jag lovat mig själv att jag inte skulle göra och tog en liten paus från cyberrymden.

Nu, några veckor senare mår jag bra. Det är sommar och jag jobbar 75% på ett vårdboende. I början var det väldigt tufft och det dåliga övervägde dem positiva sakerna. Igår på jobbet gick det för första gången bra och jag hade roligt. Det störde mig inte alls att torka bajs (raka puckar, sorry för er känsliga) och i slutet av dagen hjälpte jag en dam att mathandla. Så himla mysig människa, och framförallt, så tacksam! När de boende är tacksamma och ödmjuka, då känns det toppen att gå dit!

Jag har även börjat måla och rita. Jag gjorde min första akryltavla för ett par dagar sedan. Den är ganska ful, men jag njöt verkligen av att vara kreativ! Jag håller även på med en blyetsteckning till min vän Annie (se inlägget nedanför) och jag är lite ringrostig men det är så roligt!

Jag hoppashoppashoppas jag kommer igång med bloggandet igen för jag saknar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback